Kussens op maat voor alle gelegenheden.

“Na de eerste zitkussens voor buiten is ons assortiment inmiddels flink gegroeid. Of het nu voor binnen of buiten is, voor stoelen, hippe zitzakken, ligstoelen of de goede oude Hollywood schommels - kussens maken deel uit van een goed gevoel. Zelfs je geliefde viervoeter zal dit plezier niet willen afzweren.”

De zoektocht naar de nieuwe markt.

Opzoek naar nieuwe markten en nieuw volume was het een logische stap om in Duitse markt te starten. Deze markt heeft natuurlijk andere uitdagingen maar bied door de enomer markt veel mogelijkheden. 

Van Oostenrijk, was de stap naar Duitsland snel gemaakt, vanaf 2018 konden klanten bij de Duitse webwinkel kopen. De orders worden verzameld op de Duitse webshop, de productie bleef in Hongarije de leveringen konden door de logistieke partner makkelijk uitgebreid worden in Duitsland. 

De betalingsmogelijkheden werden uitgebreid voor de Duitse markt, Paypal en Giropay werden onder andere toegevoegd aan de website. Ook is er goed geluisterd naar de kwaliteit eisen van de Duitse Consument, direct is de Webshop gecertificeerd door “Trusted Shops”. Dit kwaliteitslabel biedt garantie voor de klant maar laat ook zien dat de webshops gericht zijn op hoge service en klantentevredenheid.  Met meer dan 2.000 reviews en een 5 sterren rating zien we de bevestiging dat de webshop succesvol kan zijn in de Duitse markt.
 

Hoe ga je om met sterke concurrenten?

De concurrentie is aanzienlijk groter in de Duitse markt, E-commerce reuzen als Amazon en Otto zorgden er van dag 1 voor dat de webshop zich moest onderscheiden in kwaliteit, op maat gemaakt en service.


De slimme marketing voor Gartenmobel-auflagen.de

De concurrentie is aanzienlijk groter in de Duitse markt, E-commerce reuzen als Amazon en Otto zorgden er van dag 1 voor dat de webshop zich moest onderscheiden in kwaliteit, op maat gemaakt en service. Dit zorgt ervoor dat de webshop zich constant moet ontwikkelen om de gebruikerservaring en het bestel proces zo optimaal mogelijk te maken voor de klant. 

Slimme online marketing werd ingezet om de juiste klant te vinden voor de webshop. Een intensieve samenwerking met Google, middels “Google Accelerated Growth program” zorgde ervoor dat er maximaal gebruik gemaakt kon worden van de slimme producten van Google omtrent online adverteren. Niet alleen verdubbelde de online verkopen op jaarbasis maar ook de hoeveelheid data gaf inzicht in de veranderende “klant vraag” in de Duitse markt.

Door constant deze data te analyseren zijn er inzichten gekomen op de vragen: Welke slimme oplossingen kunnen toegevoegd worden om het product te verbeteren? Welke nieuwe producten moet er ontwikkeld worden om in te spelen op de veranderende klantvraag?

Door de “korte lijnen” met de productie kunnen oplossingen snel worden toegepast en inmiddels worden er op constante basis nieuwe producten gelanceerd specifiek voor de Duitse klant. Het label Gartenmobel-auflagen is nog een kleine speler in de Duitse markt, het label laat jaarlijks dubbele groeicijfers en is inmiddels de belangrijkste label in de “Kussens op Maat” onder iCreate Kft.